Projektas

TAXI

TAXI

Lietuvos taksi automobiliuose, kitaip nei JK taksi kabinose, nėra stiklinės sienos, skiriančios mus nuo vairuotojų. Tačiau daugeliu atvejų tarp mūsų ir jų yra nematoma siena. Visada sėdime arti, kartais kalbamės, tačiau šie pokalbiai išnyksta iš atminties netrukus po kelionės pabaigos. Tai simptominė mūsų visuomenė. Mes esame susiję kaip niekad anksčiau, tačiau vis labiau gyvename uždaruose savo pasauliuose, pritaikytuose mūsų nuostatoms, įpročiams ir kasdienybei. Tai, kas vyksta lauke, tikrai nesvarbi.

Automobilio salonas yra ypač intymi erdvė. Tai puiki vieta dalintis istorijomis. Ar tai taip pat gali būti puiki erdvė teatrui?

Naujame dokumentinio teatro spektaklyje šis intymumas panaudojamas per taksi vairuotojų pasaulio atvėrimą. Taksi virsta pasakojimų mašina, nukreipianti auditoriją erdvėje ir laike į pasaulį, kurio ji paprastai negali arba nenori pasiekti ir tyrinėti. Šis pasaulis yra tamsieji miesto kampeliai: atokios miegamosios vietos, automobilių stovėjimo aikštelės, kazino. Bet jie yra ir tamsieji mūsų sąmonės kampai. Būtent per juos tiriamas polinkis šaukti į akis ir nekreipti dėmesio į tokias problemas kaip migracija, išnaudojimas darbe, nacionalizmas, narkomanija ir kita.

Taksi vairuotojai yra pasakotojai, o jų pasakojimai sudaro scenarijaus pagrindą: nuo senosios mokyklos vairuotojo, kuris pažįsta miestą iš vidaus, iki studento, kuris vairuoja du kartus per savaitę, kad gautų papildomų pinigų. Nuo vietinio kauniečio, kuris jaučia, kad jam nepakankamai mokama ir per daug dirba, iki ukrainiečio, kuris pinigus grąžina savo šeimai į Donbasą.

Vokietijoje užgimęs dokumentinio teatro žanras šiuolaikinio teatro atšakų kontekste vertinamas kaip socialinių pokyčių katalizatorius, kuris padeda kurti dialogą tarp konfliktuojančių visuomenės pusių, analizuojami konkretūs socialiniai reiškiniai įvairiais aspektais ir pjūviais. Dokumentinio teatro vertė – tai galimybė rasti bendrus taškus, suvienyti skirtingus polius, kurti jungtis tarp žmonių, nuomonių, diskursų.

Spektaklis kuriamas dokumentinio teatro principais, įtraukiant multimediją (filmuotą, garsinę dokumentinę medžiagą, papildytą realybę), panaudojant jau gausiai tyrimo metu surinktą medžiagą apie naktinį Kauną ir naujus jo kelius, ieškant novatoriškų, eksperimentinių teatrinės raiškos formų.

29 birželio, 2021