Projektai

Taikojomo teatro projektas NAMAI

Taikojomo teatro projektas NAMAI

Spalio mėnesį baigėsi daugiau nei metus trukęs Menų agentūros „Artscape“ kartu su Britų taryba vykdytas taikomojo teatro projektas „Namai“. 2020-aisiais 5-iose Lietuvos mokyklose vykęs projektas pristatė Lietuvoje vis populiarėjančią taikomojo teatro kryptį, siekė ugdyti vyresnių klasių moksleivių kūrybiškumą, sąmoningumą ir skatino prisidėti sprendžiant socialines bendruomenių problemas.

Projekto „Namai“ metu šeši jauni Lietuvos teatro menininkai, Virginija Kuklytė, Šarūnas Gedvilas, Artiom Rybakov, Adelė Šuminskaitė, Marija Laenko, ir Aidas Jurgaitis grįžo į savo gimtųjų miestų – Klaipėdos, Šalčininkų ir Vilniaus mokyklas, kur su vaikais rinko tėvų, senelių, kitų bendruomenės narių istorijas apie šeimą, miestą ir vėliau rengė kūrybinio darbo pristatymus mokyklose.
Projekto idėja buvo sukurti erdvę, kur galė tų susitikti ir bendrą kūrybinį rezultatą kurti to paties miesto skirtingomis kalbomis kalbantys moksleiviai.

Pirmi susitikimai vyko skirtingose lietuvių, rusų, lenkų mokyklose, kurios vėliau turėjo susitikti ir bendradarbiauti kūrybiškai tiriant savo miesto bendruomenes. Lietuvoje paskelbus karantiną, projekto idėja įgijo visai kitą aktualumą: pandemijos metu, kaip ir likusi visuomenės dalis, paaugliai buvo priversti izoliuotis namuose. Tad projektas tapo galimybe reflektuoti ir iš naujo įvertinti, ką šiandien Lietuvos mokyklų paaugliams simbolizuoja namai, kokioje bendruomenėje jie gyvena.
Kūrybiniai pristatymai vyko visiškai kitaip: Klaipėdos moksleiviai surengė pristatymą socialinėse medijose, Vilniuje gyvenantys paaugliai kūrė filmą, o Šalčininkų mokyklos surengė interaktyvius spektaklius. Šalčininkų Santarvės gimnazijos moksleiviai mokyklos bendruomenę pakvietė į interaktyvią ekskursiją po mokyklos teritoriją, kur dalijosi savo tėvų, senelių, prosenelių istorijomis, kur tikri faktai pynėsi su fantazija, o istoriniais eksponatais tapo kasdieniniai, paprastai nepastebimi objektai. Pristatymas vyko lenkų, rusų ir lietuvių kalbomis, iliustruojant aplinkos, kurioje gyvena paaugliai, multikultūriškumą bei daugiasluoksnę istoriją.
Po projekto kalbintos mokytojos ir mokyklos administracija pažymėjo, kad projekto dalyviai tapo atviresni, iniciatyvesni, labiau pasitikintys savimi. Moksleiviai, vertindami dalyvavimo projekte poveikį, išryškino sustiprėjusius ryšius su šeima ir bendruomene, pagerėjusius santykius ir bendradarbiavimą mokykloje.
Projektą „Namai“ numa toma tęsti ir kitais metais, plečiant bendradarbiavimą su įvairiomis Lietuvos mokyklomis ir vietos bendruomenėmis

14 spalio, 2020