Kino programa

Kino programa

Filmų programa “Kai susitinka istorijos I”

Rodymo laikotarpis: 2022 m. sausio 12 – vasario 12 d.

 

Socialinėmis temomis kalbantys filmai geba ne tik aktualiai reflektuoti visuomenės pokyčius ir problemas, bet ir įkvėpti mus pamatyti jas naujomis akimis. Šioje programoje penki trumpametražiai filmai kviečia pasinerti į migruojančius gyvenimus, nukeliančius žiūrovus į multikultūrinį pasaulį, jame užkoduotus kasdienius pralaimėjimus ir netikėtus atradimus. Čia susitinkančios istorijos rimtai ir vietomis ironiškai pasakoja apie mūsų vidinius įsitikinimus ir stereotipus, identiteto paieškas ir naujos, šviesesnės ateities viltį.

Programos filmai įvertinti tarptautiniuose Kanų, Roterdamo, Sarajevo, Vision du Reel” festivaliuose ir pasirengę pelnyti lietuvių auditorijos simpatijas. 

 

Visus filmus galite išvysti LRT Mediatekoje.

 

BABA | Baba
rež. Sarah Blok & Lisa Konno

dokumentinis, 14 min., 2020, Nyderlandai

Žavingas vieno pirmųjų turkų imigrantų Olandijos kultūros srityje portretas. Spalvingos madų kolekcijos fone jis duoda interviu savo dukrai.

 

PASKUTINĖ KELIONĖ PRIE JŪROS| The Last Trip to the Seaside

rež. Adi Voicu
vaidybinis, 12 min., 2019, Rumunija

Šeši keleiviai vienoje traukinio kupė važiuoja prie jūros. Po kurio laiko keli iš jų apnikti įtarumo praranda savitvardą ir kelionė susiklosto itin nemaloniai.

 

LABAS, SALAAM | Hello Sallam

rež. Kim Brand

dokumentinis, 15 min.,  2017, Nyderlandai

Mažamečių Merlijno ir Silo mamos savanoriauja Lesbo saloje, kur padeda tūkstančiams valtimis atplaukusių pabėgėlių. Vasaros atostogų metu berniukai panora patys susitikti su jais, ypač savo bendraamžiais.

 

TYLA | The Silence

rež. Ali Asgari, Farnoosh Samadi
vaidybinis, 15 min., 2016, Prancūzija, Italija

Fatma su mama yra kurdų pabėgėlės, gyvenančios Italijoje. Vizito pas gydytoją metu Fatma turi išversti mamai, ką sako daktaras, tačiau ji neprataria nė žodžio.

 

MIGRUOJANTIS VAIZDAS | The Migrating Image
rež. Stefan Kruse
dokumentinis, 28 min., 2018, Danija

Sekant fiktyvios pabėgėlių grupės pėdomis po visą Europą, filme kvestionuojamas perdėm aštrus tikrų tragedijų ir mirčių vaizdavimas. Kiekvieną projekto segmentą įkvepia aplinka, kurioje atsiduria migrantai – nuo Viduržemio jūros iki užrakinto sandėlio kažkur Belgrade. Iš kur atsiranda visi tie vaizdai apie pabėgėlius? Kaip jie keičia Europos geografiją?